Sunday, December 7, 2008

D-Brain and E-Brain



~ adalah makanan berfungsi berasaskan homeopati untuk cerdas minda sertamembangunkan sel-sel otak yang merupakan formulasi Dr. Reckeweg & Co. dari Pharmazeutische Fabrik GmbH Bensheim Germany. Nama asal produk ini di German ialah Brain Tonic dan sangat popular penggunaannya di London sekitar tahun 1975. Kini formulanya telah dibeli oleh De Classic Manufacturing (M) Sdn Bhd [subsidiary DCL] untuk dipasarkan di negara-negara Asia.


Basically it's been formulated based on Goat's or Camel's Milk. It doesn't contain ANY drugs, steroids neither harmful chemicals that could give any kind of side effects to the consumer.

Ini bermakna ia selamat digunakan walaupun diambil secara berlebihan. Media yang berasaskan susu kambing/susu unta yang digunakanamat berkesan untuk pembinaan tulang, menguatkan otot, meningkatkan fungsi hati dan pembinaan sel-sel darah. Gabungan garam2 tisu yang terdapat di dalam D-Brain/E-Brain amat berkesan untuk meningkatkan fungsi sel otak, seterusnya meningkatkan proses pengawalaturan Central Nerve System. Ia juga dapat meningkatkan sistem imunusasi dan tenaga seks bagi orang dewasa. Penggunaan garam2 tisu ini juga amat penting bagi ibu-ibu yang lepas bersalin dan mereka yang telah menjalani pembedahan. Juga amat baik bagi ibu-ibu yang mengalami alahan semasa mengandung/morning sickness.


CARA PENGUNAAN:-

* 1 tablet dikunyah@dihisap@dilarutkan sudu- 2 atau 3 kali sehari untuk 1 tahun ke bawah
* 2 tablet D-brain dikunyah@dihisap- 2 atau 3 kali sehari untuk 1 tahun ke atas (kanak2 atau dewasa)



D'BRAIN : Code:FF-008WM: RM39.50 EM: 41.50 Bru: $21.00 S'pore: $21.00

E'BRAIN : Code:FF-010WM: RM48.00 EM: 53.00 Bru: $27.50 S'pore: $26.00

1 comment:

gee said...

Here i attached a few comments from web www.mybizdcl.com (one of DCL's web. Its proven n for your information:-

Testimonial D'Brain & E'Brain

Testimoni 1

Saya mula beri anak-anak saya D-Brain 3 bulan yang lepas. Apa yang saya dapati, mereka akan buat sesuatu
bersungguh-sungguh, kiranya tumpuan mereka bertambah. Yang agak2 suka mengelat membuat kerja rumah sudah mula menunjukkan bakat.
Yang paling bongsu, hampir 2 tahun 10 bulan, semakin pintar. Pintar dari segi penghafalan. Meniru setiap scene dlm dvd walaupun dia belum pandai bercakap. Tetapi dia boleh ingat apa scene yang seterusnya sambil melakonkan scene-scene tersebut.
Anak-anak saya jarang atau tidak mudah untuk jatuh sakit. Tidak seperti sebelumnya, mereka bergilir-gilir
demam dan dijangkiti tonsilities. Sehingga dinasihatkan untuk mereka buang tonsil mereka kerana saya juga kerap diserang tonsilities. Akibatnya selalulah mereka tidak dapat hadir ke sekolah. Alhamdulillah, jika ada tanda-tanda untuk mereka demam, mereka dapat sembuh dengan cepat. Secepat 1 hari sahaja, begitu juga dengan yang bongsu. Pernah dia demam panas yang agak tinggi, alhamdulillah, semasa dia mahu tidur, di dalam buaian, saya beri dia makan 2 biji. Demamnya kebah dengan cepat.

Testimoni 2

Jika anak-anak anda mudah jatuh sakit, tidak mudah didekati, selalu gugup, agak agresif, hyperaktif, cubalah berikan D-brain. Ada juga yang berkata begini..."Pandai buat anak, pandai-pandailah bagi anak pandai.." (maaf jika keterlaluan, namun ada kebenarannya). Ibu-ibu yang mengandung, dan yang sedang menyusu, eloklah amalkan memakan E-brain atau d-brain untuk bayi mereka.
Begitulah jugak dengan E-brain untuk kita yang dewasa. Kita boleh kurangkan rasa stress, tekanan pada mental,
dapat fokus dengan lebih baik. Lambat nyanyuk pun iyaaa. Cubalah..tak rugi kita beri makan kepada otak kita agar dia dapat menghasilkan lebih banyak akar dendrite yang diperlukan untuk kita mendapat otak yang cerdas. Orang kita memang majoritinya tidak ambil kesah tentang pemakanan untuk minda ini. Kita cuma pandai melemahkannya sahaja. Ubahlah cara pemakanan kita dan tambahkan lagi makanan untuk minda...

Testimoni 3

Anak Lambat Bercakap. Anak sulong saya berumur hampir 3 tahun, lelaki. Tapi punyai masalah lambat untuk bertutur...perkataan yg lancar dimulut cuma "ayah" "umi" "adik" "susu" "mamam" dah beberapa patah yg lain tapi sukar untuk difahami. Anak saya yg ke-2 pula sangat keletah, bunyi bicara lebih jelas dari si abang. Pada minggu lepas, 18/11/05..kak mencadangkan saya untuk mencuba Dbrain, sbb anak dia suka berceloteh selepas mengamalkan Dbrain. Saya mencuba..selepas 2 hari anak saya mula menunjuk reaksi yg positif...dalam perjalanan kami dia mula menunjuk & menyebut semua perkataan yg terlintas di depan mata spt lori, bas, kereta, pokok, juga bertanya soalan itu & ini. Saya sungguh terkejut mulut dia sudah petah bercakap.... Anak ke-2 juga saya teruskan juga memberi Dbrain. Alhamdulillah saya sungguh gembira sbb sebelum ini saya telah mencuba beberapa product lain seperti homeopaty, susu & permakanan kesihatan yg lain, tapi tidak menunjukkan perubahan yg cepat seperti ini. - Puan Rafidah/Shah Alam. -

Testimoni 4

Anak sulong PA baru berumur 2 thn setengah. Sebelum nih, mmg cakap pelat sungguh2...tak fokus, bila di ajar tak nak ikut, buat dekkk jer..pastu hyperaktif sangat2..kuat menangis...dan segala yg seangkatan dengannya.. Pa mula bagi D-Brain nih pada dia awal tahun 2005..mmg dia suka, sebab rasa dia manis..2 biji pagi dan 2 biji malam..constantly bagi..hasilnya..dalam masa 2 minggu dah nampak perubahan..dia lebih fokus bila di ajar..mendengar kata, kalau disuruh tolong buat something cepat2 dia pegi buat, kiranya mmg rajin laa...becok bercakap dan tak pelat lagi..cepat tangkap apa yg diajar dari buku, tv, lagu2 dsb. Even skang nih PA ajar dia anggota tubuh manusia, nama2 haiwan, buah2an, angka2 dalam BAHASA ARAB..dan Alhamdulillah..bila dia nampak haiwan atau kita tanya ttg anggota badan dalam bahasa Arab, dia dah boleh recognise dan sebut..begitu juga dalam bahasa Inggeris..
Ikan=Fish=Samakun...Alhamdulillah...syukur sesangat..dan everyday, dia sentiasa mintak nak makan D-Brain tu..dah kurang kehyperaktifan dia, kurang melalak...dan lebih penyayang serta boleh bertolak ansur.. Skang PA bagik D-Brain pada adiknya yg umur 1 1/2 thn...dia pun sama nk ikut apa2 perkataan yg kakaknya sebut...Alhamdulillah..