Sunday, December 7, 2008

Red Guara Cafe


You've tasted and drinked so many of its kind ~ Tongkat Ali, Cafe this Cafe that..but all taste a bit too strong and herby. Some doesn't even make u stay awake or boost ur energy. But Red Guara? Red Guara is diff...It also makes the function of Venergy effective..

Mengandungi :

Guarana:-

Kopi Arabica (Arabica Coffee)
Ubi Bit Merah (Red Beet Root)
Yis beras merah (Red rice yeast)
Krimer tanpa tenusu (Kacang Soya)


DCL RED GUARA CAFÉ Dikomposisikan dengan 5 bahan aktif mewah utama terdiri daripada ekstrak Guarana (Paulina cupana), Ubi Bit Merah/Red Beet Root (Beta vulgaris), Yis beras merah/ Red Yeast Rice (Monanscus purpurues), Kopi Arabica (Arabica Coffee) dan Kacang Soya (Glycine Max).

Guarana Guarana di mana bijinya berbentuk bulat, kecil merah dan berkelompok berasal dari Amazon, Brazil. Dirujuk sebagaimana oleh dongeng kaum Guaranis.

Bagaimana Guarana Membantu:


I) meningkatkan bekalan oksigen dalam badan (pernafasan) - saluran pernafasan iaitu bronkoil akan mengembang- lebih byk oksigen di bawa masuk- lebih oksigen untuk sel-sel badan
II) menambahkan kebolehan mendapatkan tenaga - menggalakkan penggunaan tenaga simpanan (glikogen) di dlm hati- meningkatkan gula (glukosa) darah yang membekalkan tenaga badan- tenaga untuk sel bertambah- keseluruhannya Biomekanisme badan dipertingkatkan/diperbaiki- menghindarkan atau mengurangkan kepenatan- berguna semasa puasa untuk menahan lapar
III) Meningkatkan kesan hormon - pada sel, guarana menghalang enzim (fosfodieterase) daripada menukar CAMP (pengantara maklumat ke2) kepada 5 AMP- ia melengahkan dan meningkatkan kesan pelbagai hormon- ini mengembalikan fungsi fisiologi badan tertentu dan meningkatkan aktiviti badan
oksida

2. Red Beet Root/Ubi Bit Merah Akar ubi bit merah sering digunakan oleh orang2 China dan Eropah dalam pemakanan harian memberi tenaga badan dan untuk kesihatan secara menyeluruh.


- mengandungi karbohidrat, protein dan lemak untuk tenaga- mengandungi vitamin seperti A, B1, B2, B6, B12 dan C untuk membina kesihatan tubuh dan kecantikan kulit.- pigmen merah dalam beet didapati berkesan bertindak sebagai agen anti kanser

- mengandungi kompaun 'Betaine' yg sgt berkesan membantu fungsi hati- asid nukleic dari beet menyubur dan membantu sesparasi sel

- mengandungi Beta-Carotena dan Karatenoid yg merupakan anti-oksiden- mengandungi pelbagai galian dan gula asli di mana secara saintifik dapat membantu membina darah dan kesihatan jantung- kaya dengan potassium, niasin, asid folic, zinc, magnesium, posfarus, kalsium, sulfer, fodine, besi, copper dan termasuk juga galian yg sukar didapati spt rabidum dan cesium.

- membantu menyerap nutrient2 yg diperlukan- perangsang dan pembersih ginjal- migrain- buang toksid

3. Red Yeast Rice/Yis Beras Merah Yis Beras Merah telah digunakan oleh orang2 China sejak beratus2 tahun sebelum ini. Beras Merah adalah hasil 'fermentasi' sejenis yis Monascus Purpureus yg selalunya sering digunakan secara tradisional oleh orang cina merawat masalah penghadaman, cirit-birit dan sakit perut.


Own testimonial:


I drink it everyday....dah tinggalkan kacip fatimah...and consistently used this cafe...tak manis sangat....very tasted!It doesn't taste too herby, it tastes like a normal kopi susu [milk coffee). It comes in sachets... easy to prepare


WM: RM19.80 EM: RM21.80 Bru: $11.50 S'pore: $10.80

1 comment:

gee said...

Here i attached a few comments from web www.mybizdcl.com (one of DCL's web. Its proven n for your information:-

Testimonial Red Guara Cafe

Testimoni 1

Saya sudah pun mencuba guara coffee ni selama 3 minggu dan saya minum 2 kali sehari pagi dan petang. Saya amat terkejut sekali bila timbang berat badan semalam, berat saya sudah pun berkurangan sebanyak 5kg…Patutlah baju2 saya dah longgar…ditambah lagi semasa puasa ni dan mengambil guara coffee semasa bersahur, kenyang hingga berbuka..bila nak berbuka pun, tengok makanan pun dah tak heran dah. Terkejut betul, saya tak sangka sungguh saya sudah kehilangan berat sebanyak 5kg dalam 3 minggu selama saya minum guara coffee ni…kalau macam ni lah keputusan dan hasil selepas minum guara coffee ni, saya akan terus minumnya sehingga berat badan saya ke tahap ideal.

Testimoni 2

Terima kasih kerana introduce aku Guara Café keluaran DCL ni… Aku nak kongsi bersama awak pengalaman aku sendiri minum Guara Café DCL ni…aku mula mengambil Guara Café 2 sachet sehari, di mana aku minum satu paket pada waktu pagi semasa breakfast dan satu paket lagi semasa tea break iaitu jam 3 atau 4 petang….Berat aku plak 58kg, ukuran keliling perut 39 inci (Buncit tu!!!)…yang lain2 plak, aku tak ukur sebab aku hanya concentrate pada perut dan berat je….. Semalam iaitu aku telah pergi ke klinik kerana anak sakit, tak tahan tengok penimbang digital kat klinik tu…terus aje aku timbang berat aku tu…DAN!!!!!!….tau tak, aku baru je ambil Guara Café tapi berat badan aku telah berkurangan sebanyak 2kg…!!!!! Nurse kat klinik tu kata, “akak, berat aku sekarang ni ialah 56kg…”….aku langsung tak sangka dan tak percaya, so, nurse tu suruh aku naik balik atas penimbang tu, dan…memang betul…berat dah 56kg…aku telah hilang 2kg…..gembiranya hati tak terkata…. Pas tu bila sampai kat rumah, aku ambil pita pengukur, nak ukur keliling perut pula…, eh…betullah…ukuran perut pun dah kurang 1 inci, sekarang dah jadi 38 inci…Hebat juga Guara Café ni…dah ler murah, tapi kesan dia power giler lah…aku puas hati!!! FYI…, sejak aku mengambil Guara Café ni, aku selalu je ke toilet, bukan untuk buang air besar, tapi buang air kecil…adakah itu satu cara lemak kat perut disingkirkan? Mungkin juga kot…

Testimoni 3

Saya nak share pengalaman minum Guara Café …saya sangat puas hati dengan Guara Café DCL ni sebab bagi saya ia mengenyangkan dan selera makan saya dah tak macam dulu lagi yang mana asyik nak makan je… Tapi sekarang sejak minum Guara Café ni, selera makan saya telah berkurang dan berat saya juga telah turun sebanyak 1.5kg selepas 7 hari meminumnya…terkejut juga..tapi saya memang gembira tak terkata… Guara café ni tak lah mahal, memang berbaloi meminumnya, lagipun sedap…memang tak rugi mencubalah…terima kasih sebab promotekan guara café ni ya…kalau tak, takkan kenallah saya ngan Guara Café ni…orang kata “TAK KENAL, MAKA TAK CINTA…” semoga saya juga boleh turunkan berat badan hanya dengan guara café DCL yang bagus punya ni…

Testimoni 4

Saja nak share kat engko ler..I dah try guara café DCL tu…sedap…memang mengenyangkan…I suka sangat ngan coffee ni..asben pun suka sedap kata dia..he..he..he.. kalau macam ni, nak jadi ahli DCL ler..dapat juga beli pada harga ahli..kan..? boleh bagitau tak caranya nak jadi ahli ni..? lagi satu nak kongsi ngan you…berat I dah kureng 2.8kg selepas 2 kotak minum guara café ni..boleh tahan gak yer coffee ni…lagi best..coffee ni tak pahit..perut I pun rasa macam dah kempis sikit, apa tidaknya, selalu je buang air kecil sejak minum coffee guara ni, pernah masa hari pertama minum coffee ni, tiap 15 minit, I mesti akan ke tandas buang air kecil, padahal I tak minum air banyak, tapi dengan hanya minum guara coffee tu, terus saja I akan buang air kecil, tandanya lemak cair lah tu, bukan.

Testimoni 5

Guara café tu… .wow, sedap dan mengenyangkan…memang bagus jika diambil semasa puasa nanti… Sejak minum guara coffee tu, saya mesti akan ke toilet..buang air kecil Saya memang puas hati lah ngan guara coffee ni…dah lah sedap, mengenyangkan lagi..harap berat badan saya akan turun lepas ni

Testimoni 6

Sebenarnya saya ni sebenarnya tak suka minum kopi atau tea, tapi sejak mencuba kopi guara ni, rasa macam dah suka sangat minum kopi. Rasanya yang sedap dan mengenyangkan sememangnya telah menukar selera saya dari tak suka minum kopi kepada sangat suka minum kopi sekarang ni. Saya nak ambil kesempatan ini untuk ucapkan terima kasih kerana memperkenalkan produk kopi guara ni, kerana khasiatnya yang tak ternilai amatlah mujarab sekali.